سایت مرجع دانلود پایان نامه -پشتیبانی 09199970560

پایان نامه بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان

ارسال شده در هنر - گرافیک - صنایع دستی

دانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word

چکيده

اين پايان نامه تحقيقي است درباره بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان با توجه به اين امر که کشور لهستان از نظر وسعت و جمعيت در بين کشورهاي منطقه، رتبه اول را دارد و همچنين به علت موقعيت جغرافيايي به قلب اروپاي شرقي معروف ميباشد، اين مسئله باعث شده است تا بيش از سايرکشورها تحت تاثير حوادث سياسي- اجتماعي روزگار خود باشد.

طبيعي است که اوضاع سياسي- اجتماعي هر کشور تاثير مستقيمي بر روي تمامي ابعاد جامعه ي خود دارد، در لهستان نيز شاهد هستيم که چگونه هنرمندان اين کشور تحت تاثير اتفاقات سياسي- اجتماعي محيط خود به خلق آثار هنري پرداخته اند.

نکته جالب توجه درباره ي اين هنرمندان اين است که آنها براي بيان عقايد خود و ارتباط برقرار کردن با مردم جامعه، پوستر را وسيله ي مناسب يافتند و به اين روش و با خلق پوستر هايي در زمينه هاي مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار ميکردند. در اين رساله به بررسي عوامل موثر در به وجود آمدن مکتب پوستر لهستان و سپس عناصر هنري هنرمندان آن دوره به آن پرداخته اند، تجزيه و تحليل ميگردد.

مقدمه

چرا پوستر هاي لهستان تا اين حد متفاوت هستند؟

اين سوالي بود که پس از رفتن به نمايشگاه اديان توحيدي (1385) و ديدن آثار واسيلوفسکي در ذهنم شکل گرفت و بعد از اين نمايشگاه نيز بيشتر در اين مسئله ريز بين تر شديم و به بررسي پوستر ها و عناصر تصوير شکل گرفته از آنها پرداختيم. گويي اين پوستر ها با مخاطبان صحبت ميکنند و درد و رنج هاي زندگي بشري را با مخاطبان شريک ميشوند و چرا اين پوسترها اينقدر محزون و غم انگيزند؟

اين سوالات مقدمه اي شد که ببينيد که هنرمندان لهستاني چگونه از عناصر براي بيان مفاهيم استفاده ميکنند؟ فرض را بر اين مي گيريم که دليل شرايط خاص سياسي- اجتماعي حاکم بر کشور لهستان به خصوص در آن دوره هنرمندان به سبک خاصي براي بيان مطالب روي آوردند که بازتاب همه کاستي ها و رنج ها و اندو هاي موجود در جامعه بود.

آنها با تمثيل هايي برگرفته از فرهنگ و داستان هاي بومي خود با مردم حرف مي زدند و از آنها مي خواستند بر گفته هاي آنان تامل و تفکر کنند و دراين راستا از نقوش انساني بسيار فراوان استفاده کرده اند. بررسي مکتب لهستاني از نظر علمي ميتواند در شناخت ما به يکي از بزرگترين و موثر ترين مکاتب گرافيک جهان معاصر کمک شايان ذکري بنمايد.

شناخت اين هنرمندان و مکتب لهستان مي تواند تاثير بسزايي روي نسل حاضر گرافيک ايران و نسل آينده داشته باشد. مکتب لهستان همواره مورد توجه دانشگاه هاي معتبر هنري دنيا و اساتيد آنها قرار داشته است.

روش تحقيق

اين پژوهش با دو شيوه کتابخانه اي (مروري) و مشاهده اي( همراه با چک ليست-پرسشنامه) به انجام رسيد با توجه به اين امر که کشور لهستان در قرن بيستم درگير مسائل اجتماعي- سياسي بوده و هنرمندان لهستاني در تمام گرايش ها به شدت تحت تاثير اتفاقات جامعه خود بوده اند، در نتيجه در ابتدا به بررسي زمينه ي مسائل اجتماعي – سياسي کشورهاي بلوک شرق و سپس لهستان پرداخته شده به اين منظور با مراجعه به سفارت لهستان، کتاب هاي مربوطه را جمع آوري و بعد از مطالعه مطالب، قسمت هاي مورد نظر را خلاصه نويسي شدند، که در فصل اول به آن پرداخته شده است. در قسمت تحقيق مشاهده اي، ابتدا آثار 29 هنرمند از مکتب لهستان، و مشاهده حداقل 20 اثر در هر يک از آنها مورد بررسي قرار گرفت.

جمع آوري پوستر ها از کتب چاپ شده و همچنين سايت هاي اينترنت انجام شده است.

 ابزار پژوهش و شيوه اجرا:

ابزار پژوهش در اين تحقيق پرسشنامه اي است که براي دستيابي به اهداف پژوهش طراحي شده است و اين پرسشنامه ابتدا محدوده پوستر مورد مطالعه، بررسي شده و در دو دسته مستطيل عمودي و افقي مورد سوال قرار گرفت. سپس انواع نشانه هايي که در اين پوستر ها قرار دارند، مورد بررسي قرار گرفتند اين نشانه ها شامل، نشانه هاي نوشتاري يا نشانه هاي زباني ميباشند. انواع نوشتاري که سه هنر رايتينگ و کاليگوانيک و تايپوگرانيک مي باشد.با توجه به پرسش فوق، سوال نوع نشانه ي غالب (زباني يا تصويري) شکل گرفت.

پس از روشن شدن اين پاسخ، به روش بازنمايي نشانه هاي تصويري پرداخته شده است. روش باز نمايي در اين پرسشنامه به سه گروه تقسيم شده است که شامل طراحي گرافيک و تصوير سازي و عکس ميباشد. تمرين اين تحقيق از طراحي گرافيک تصاوير فيگوراتيو و ساده شده ميباشند.

منظور از تصوير سازي آن است که در آن طراح براي بيان موضوع خود وارد جزئيات شده و به داستان پردازي پرداخته است و استفاده از عکس و تکنيک هاي مربوط به عکس را که واضح و آشکار ميباشد.

پس از اين، نقوش استفاده شده در اين پوستر ها دسته بندي شدند اين دسته بندي با توجه به عناصر موجود در پوستر ها به پنج گروه صفتي، معماري، فرهنگي، تزئيني، طبيعي تقسيم شدند و به دليل گستردگي نقش سايه هاي طبيعي، نقوش انساني، حيواني و گياهي و جمادات به عنوان زير مجموعه گروه طبيعي مجدداً تقسيم بندي شد. در اين تحقيق منظور از نقوش صفتي، اشيايي است که ساخت دست انسان باشند مثل دوربين، عينک و …..

پس از دسته بندي نقش مايه ها، نقوش تصويري غالب مورد سوال و دسته بندي قرار گرفتند.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

 

دانلود تحقیق ، پروژه ، پایان نامه و مقاله با فرمت ورد همه رشته ها - کارشناسی و کارشناسی ارشد - سایت مرجع دانلود پایان نامه

شما با داشتن پسورد سایت ما می توانید از تمام فایل ها استفاده کنید برخلاف سایت های دیگر که برای هر فایل ، باید مبلغ جداگانه ای پرداخت نمائید.

 

 

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده اند

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

دانلود پایان نامه بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان

 

مطالب مشابه را هم ببینید

141985615752731

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه ، تحقیق ، پروژه و مقالات دانشگاهی در رشته های مختلف است. مطالب مشابه را هم ببینید یا اینکه برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید فروش آرشیو پایان نامه روی دی وی دی

aca@

academicbooks@

پایان نامه اکسپرسیونیسم انتزاعی یا Action Painting رشته هنر
پایان نامه راهکارهای موفقیت تجاری و هنری رشته هنر و گرافیک
پایان نامه متن کامل بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد
دانلود پایان نامه درباره انجمن خوشنويسان
پایان نامه:هنر قلمكاري در ايران