سایت مرجع دانلود پایان نامه -پشتیبانی 09199970560

دانلود تحقیق کامل درباره انیمیشن ( پویانمایی) 375 صفحه

ارسال شده در هنر - گرافیک - صنایع دستی

 مطالب این پست : دانلود تحقیق کامل درباره انیمیشن ( پویانمایی) 375 صفحه

   با فرمت ورد  word  ( دانلود متن کامل تحقیق )

فهرست

بخش اول: براي نوشتن آماده شويم

درك دنياي انيميشن

ابزار كار

بخش دوم: نوشتن براي انيميشن

دورنماي كلي

چگونه يك پيش طرح بنويسيم

پرورش beatهاي داستاني

چگونه يك طرح كلي بنويسيم

چگونه يك فيلمنامه بنويسيم

نوشتن توضيحات

نوشتن گفتگوها

چگونه چيزهاي خنده دار بنويسيم

فيلمهاي بلند، اينترنت و فيلمنامه نمونه

خلق يك مجموعه انيميشن

نوشتن معرفي، نمايه و راهنما

بخش سوم: چگونه پروژه انيميشن خود را بفروشيم

چگونه يك كارگزار بيابيم

چگونه بدون كارگزار به دنياي كارتون وارد شويم

چگونه پروژه خود را معرفي كنم

چگونه در دنياي كارتون پيشرفت كنيم

مي خواهيم پيش از پرداختن به چگونگي نوشتن كارتون ، قدري در مورد رسانه انيميشن سخن بگوييم . اين بحث شما را در درك وقايع و شرايط كلي دنياي انيميشن ياري خواهد نمود . به هر حال نويسنده كارتون نخستين حلقه زنجيره توليد آن است و هر چه بيشتر از روند كار مطلع باشد طبيعتاً كار بهتري ارايه خواهد نمود . عدم درك صحيح از اصول توليد و انواع مختلف انيميشن بزرگترين مانع بر سر راه شما است . شما نمي دانيد در اطرافتان چه مي گذرد و نمي تواند با عوامل توليد ارتباط برقرار كند .

يكي از مهم ترين مفاهيم مربوط به فرايند توليد يك پروژه انيميشن بودجه است . شما به عنوان نويسنده موظف ايد كارتوني بنويسيد كه هم از بعد تكنيكي و هم از بعد مالي قابل ساخت و توجه باشد . تغيير بيش از حد صحنه ها ـ كه مستلزم طراحي تعداد زيادي پس زمينه است ـ بودجه كارشناسي را بيش از حد افزايش خواهد داد . به همين ترتيب استفاده از شخصيت هاي متعدد كه نياز به بازيگران و گويندگان فراوان دارد نيز از لحاظ مالي قابل توجيه خواهد بود . يك فيلمنامه درخشان و با كيفيت اما غير قابل ساخت عملاً فيلمنامه موفقي نيست . فروش يك كار كوچك و كسب درآمدي ، خير ، البته بد نيست اما نمايش كار شما بر پرده عريض سينما نه تنها از لحاظ حتي ارضا كننده خواهد بود بلكه در نقش كارت ويزيت شما در كارهاي بعدي هم عمل خواهد كرد .

نگاهي گذرا به توليد انيميشن ـ از فيلمنامه تا كارتون قابل پخش

البته پيش از نوشتن فيلمنامه چند مرحله وجود دارد كه بعد ها دقيق تر به آنها خواهيم پرداخت . اما فرض مي كنيم كه فرايند توليد يك پروژه انيميشن ـ چه تلويزيوني و چه فيلم بلند آغاز مي شد .

فيلمنامه در حقيقت كليت داستان را شرح مي دهد . شرح محيط داستاني كه صحنه ها را شكل مي دهد ، شرح حركتهايي كه در اين صحنه ها اتفاق مي افتد و شرح مكالمات بيان شخصيتها ، فيلمنامه انيميشن هاي تلويزيوني بر خلاف توليدات سينمايي ، به كوچك ترين جزئيات هم مي پردازد تقريباً مي توان گفت كه هيچ نكته اي به حدس و گمان ديگران واگذار نمي شود . اما اين به آن معنا نيست كه ساير عوامل دخيل در فرايند توليد نبايد در پيشبرد داستان ، مكالمات و يا شوخيها مشاركت خلاق داشته باشند مشاركت آنها كيفيت كارها را بالاتر خواهد برد . اما متن يك انيميشن تلويزيوني بايد شمايل كاملي از توليد نهايي باشد در فيلمهاي بلند ماهها زمان صرف اصلاح و پيشبرد شوخيها به وسيله طرحهاي مداري مي شود . اما در تلويزيون هر آنچه در فيلمنامه نوشته مي شود به تصوير بدل خواهد شد .

پس از آنكه فيلمنامه به مرحله پيش نويس نهايي رسيد كار با استوري برد ادامه مي يابد . استوري برد در واقع روايت تصويري فيلمنامه و متشكل از تصاوير و طرحهاي كوچك است . در استوري برد تمام صحنه هاي فيلمنامه به نمايش داده شده و حركتها به جابجايي هاي دوربين بوسيله علايم خاص و سلسله مراتب تصاوير بيان مي شود . وظيفه يك طراح استوري برد تنها ترجمه كلمات به زبان تصوير نيست ، بلكه او در مقاطعي نقش كارگردان و تدوين گير را نيز ايفا كرده و با استفاده از حركتهاي نمايش دوربين ، مديريت صحنه ها و انتقال تصاوير در مواقع لازم كيفيت بيان داستان را بالاتر خواهد بود . يك استوري بورد خوب ، آن چنان كامل است كه شايد ديگر به فيلمنامه ـ به غير از هنگام ضبط گفتگوها ـ احتياجي نباشد .

در صفحه بعد نمونه استوري بورد يكي از صحنه هاي كارتون Teenage Mutant Ninja Turtles آمده است .

زماني كه استوري بورد به مرحله توليد مي رسد عملاً بخش تصويري ماجرا آغاز شده است . اين بخش شامل طراحي پس زمينه (طرحهاي داخلي و خارجي محيط داستاني ) مدل شخصيتها (طراحي شخصيتها و لباس آنها ) و نيز طراحي وسايل نقليه ، لوازم صحنه و ساير چيزهايي كه در كارتون وجود دارند مي شد .

يكي ديگر از مراحلي كه مي توان همزمان با استوري بورد پيش برد انتخاب گويندگان است . اگر متن شما قسمتي از يك مجموعه در حال پخش باشد صداي شخصيتهاي اصلي مشخص است و تنها بايد شخصيتهاي تازه را صدا گذاري نمود .

پس از توليد و اصلاح استوري بورد گفتگوها ضبط مي شوند اين كار پيش از توليد انيميشن صورت مي گيرد زيرا در انيميشن تصاوير بر اساس گفتگوها طراحي مي شوند .

در مرحله بعد نوبت به طرح كلي ( Lay out ) مي رسد مرحله اي كه در آن انيماتورها حركتهاي اصلي صحنه ها حركتهاي شخصيتها در ميان پس زمينه و پيش زمينه و در ارتباط با ساير شخصيتها را طراحي مي كنند . در بسياري از موارد پس از طراحي طرح كلي و پس زمينه هاي اصلي ، اسناد پروژه به به استوديوهاي خارج از كشور فرستاده مي شوند تا مابقي كار ساخته شود . پس از آن پروژه كامل به استوديوي اصلي بازگشته و اصلاح مي شوند .

در انيميشن هاي 2 بعدي نخست قابهاي اصلي به صورت مجزا روي كاغذ طراحي مي شوند و سپس بر روي ورقه هاي طلقي كشيده شده كپي زيراكس شده و يا اسكن شده و به صورت فايلهاي كامپيوتري در مي آيند . اين ورقه هاي طلقي ـ چه دستي و چه كامپيوتري ـ مي بايد رنگ آميزي شوند . در نمونه هاي دستي عموماً اين رنگ آميزي بوسيله آكريليك انجام مي شود اما در نمونه هاي كامپيوتري نمايشگر ماوس را كليك مي كنيد و … اوه ! محدوده مورد نظر به آني رنگ مي گيرد .

در انيميشن هاي سه بعدي ، شخصيتها و وسايلي كه روي كاغذ طراحي شده اند در كامپيوتر در قالب مدلهاي مشبك سه بعدي ، شبيه سازي مي شوند . اين مدلهاي كامپيوتري دقيقاً بر اساس استوري بورد طراحي مي شوند و مي توان سطح آنها را با هر بافتي پوشاند . مثلاً اگر شخصيت شما يك آدم آهني باشد . طبيعتاً سطح آن را با فلز براق خواهد پوشاند با برنامه ريزي خاص كامپيوتري و تنظيم جهت تابش نور مي توان بازتاب نور و سايه را در اين بافت فلزي مشاهده كرد .

در قدم بعدي نوبت به عكاسي از تصاوير تهيه شده مي رسد . در انيميشن هاس طلقي طرحهاي كشيده شده روي صفحات طلقي بطور جداگانه در مقابل پس زمينه ها قرار داده شده و توسط دوربين هاي به خصوص عكسبرداري مي شوند . نمايش اين عكسهاي مجزا با سرعت 24 قاب در ثانيه براي فيلم و 30 قاب در ثانيه براي تلويزيون حس حركت را القا مي كند .

اما در انيميشن كامپيوتري ديگر از دوربين و عكسبرداري خبري نيست . در اين شيوه كار بوسيله فايلهاي كامپيو.تري ـ كه شبيه قابهاي عكسبرداري شده هستند ـ انجام مي شود . اين فايلها نيز مستقيماً تبديل به ويوئو يا فيلم مي شوند اما در هر دو روش ( طلقي و كامپيوتري ) اين مرحله شامل اضافه كردن انتقال صحنه ها ـ قطع ، فيد، … ـ است .

در اين مرحله انيميشن تقريباً آماده است و پروژه وارد فاز پس از توليد مي شود . اين مرحله تقريباً شبيه مرحله اي است كه در سينماي زنده وجود دارد و شامل چندين بخش است . نخست فيلم ، فايل كامپيوتري و يا … به شكل نهايي درآمده و بطور كامل صداگذاري مي شود . تيتراژ آغازين ، پاياني ، جلوه اي ويژه صوتي و موسيقي اضافه مي شوند . سپس در مرحله ميكس ،‌بلندي صداي موسيقي ، گفتگوها و … براي ايجاد حداكثر تاثير نمايش اصلاح مي شوند در مرحله آخر هم زنگ صحنه هاي مختلف متعادل مي شوند تا هماهنگي بصري لازم را ايجاد نمايند .

و يك كارتورن اين چنين متولد مي شود .

 

انواع انيميشن

براي آنكه بتوانيد در مورد نوع كارتون مورد علاقه تان تصميم بگيريد نخست بايد انواع مختلف آنرا بشناسيد در زير طبقه بندي انواع مختلف انيميشن را از ديدگاه هاي مختلف مي بينيد .

 

طبقه بندي انواع انيميشن بر اساس شيوه پخش

تصاوير متحرك

تلويزيون ( شبكه ، كابلي ، اتحاديه اي )

ويديو ( فيلمهاي : پيش از تاريخ 2 و 3) ، سريالهاي : vegetales

اينترنت

با اينكه اينترنت و انيميشن اينترنتي در حال حاضر بسيار نوپا و ابتدايي است اما يقيناً در آينده رشد چشمگيري خواهد داشت .

طبقه بندي انواع انيميشن بر اساس نوع مخاطب

بزرگسالان ( تلويزيوني : king of the hill ، the simpsons ، spawn‌ بلند Ghost in the shell )

كودكان (تلويزيوني :‌ Rugrats بلند : Tarzan – The iron giant )

پيش دبستاني ـ آموزشي ( Blue`s Clue`s – Dragon tales‌)

مقصود من از انيميشن بزرگسالان الزاماً فيلمهاي رده R‌ ـ يا nc-17 نيست . انيميشن بزرگسالان انيميشني است كه براي كودكان توليد نشده است . گر چه تا زمان تحرير اين كتاب در امريكا بازار و تقاضاي جدي و فعالي براي انيميشن بزرگسالان وجود ندارد ، اما اين توليدات در ژاپن علاقمندان فراوان دارد . همانطور كه انيميشن هاي ژاپني مانند Pokemon‌ براي كودكان جذاب تر مي شوند ، فيلمهاي بلند ژاپني هم در امريكا پرطرفدار شده و بازار گسترش پيدا خواهد نمود .

 

 

 

طبقه بندي انواع انيميشن بر اساس نوع رسانه

2 بعدي ( The Flintstones – Little mermaid‌)

3 بعدي ( Beast wars – Shrek )

گِلي ـ اسفنجي ( Wallace & Grommet- The PJS )

كلاژ كاغذي ( South park )

البته فيلم South Park در واقع با كامپيوتر ساخته شده و در آن مدل كلاژ كاغذي شبيه سازي شده است .

 

گونه هاي مختلف انيميشن

حادثه اي ـ ماجراجويانه (Batman )

كمدي ـ پر تحرك ( Teenage Mutant Ninja Turtles )

بلند ژاپني (Dragon Ball Z )

كمدي ( Hey Arnold , Doug! )

درام (داستاني ) (Prince of Egypt‌)

آموزشي ( Dora The Explorer , The Magic School Bus )

موزيكال ( Little Mermaid , Beauty and Beast )

پيش دبستاني ( Blue`s Clue`s , Dragon Tales‌)

فضايي ( Star Chaser : Legend of Orion )

كمدي موقعيت (PJS-King of the hill )

پر برخورد ( Catdog-Ren&Stimpy )

البته گونه هاي ديگري هم وجود دارد ، اما من فكر مي كنم شما مي توانيد گونه دلخواهتان را از ميان همين فهرست بياييد .

در انيميشن هاي تلويزيوني ، دو حوزه متفاوت وجود دارند . آنقدر متفاوت كه مي توان آنها را دو صنعت جداگانه ناميد :

انيميشن هاي ساعات پر بيننده و ساير انيميشن ها . از انيميشن هاي ساعات پر بيننده مي توان The Simpsons و King of the hill را نام برد . توليدات خارج از ساعات پر بيننده هم شامل انيميشن هاي صبح شنبه ، پيش دبستاني و توليدات ويژه سينماي زنده ـ در مقابل به «كارتون نويسان » ـ نوشته مي‌شوند. كاركردهاي دروني اين دو حوزه نيز به شكل قابل توجهي متفاوت است.

 

انيميشن خارج از ساعات پربيننده (Non-Rrime-time)

بطور كلي، اين نوع از تنيميشن توسط نويسندگاني نوشته مي شود كه – خواه آزاد و خواه استخدام شده – عموماً به شكل انفرادي و نه گروهي كار مي كنند. بخش اعظم اين نويسندگان به شكل آزاد فعاليت مي كنند. آنها اديه هاي خود را براي انيميشن به صورت رايگان عرضه مي كنند. در صورتي كه اين ايده به تصويب برسد، نويسنده قراردادي را بريا تهيه يك طرح كلي و سپس فيلمنامه امضا مي كند، كه با بازنويسي هاي متعدد همراه خواهد بود. يك نويسنده شناخته شده در مقابل طرح و فيلمنامه هر دو، دستمزد خواهد گرفت، در حاليكه نويسندگان كمتر شناخته شده، ممكن در هر مرحله، بدون دريافت دستمزدهاي بعدي، از كار كنار گذاشته شوند.

دستمزد نوشتن يك انيميشن نيم ساعته، عموماً بين 3000 تا 6500 دلار در نوسان است. نويسندگان استخدام شده در حدود 1500 تا 2500 دلار حقوق هفتگي دارند، و دستمزد نويسندگان سريالهاي انيميشن براي شبكه هاي تلويزيوني در حدود 7500 دلار براي هر قسمت است.

در ميان نويسندگان انيميشن هاي خارج از ساعات پر بيننده بسيار شايع است كه پس از دريافت شرح خدمات خود، براي مدت كوتاهي ناپديد شده و سپس متن ها را براي ويراستار e-mail مي كند. وظيفه ويراستار يا سردبير، مطالعه متون و ارايه پيشنهادهايي براي بازنويسي بهتر به نويسنده است. پس از آن، معمولاً سردبير متون بازنويسي شده را اصلاح كرده و تغييرات نهايي مورد درخواست تهيه كنندگان يا شبكه ها را روي آنها اعمال مي كند. در برخي برنامه هاي تلويزيوني، گروهي نويسنده براي اين امر استخدام شده اند كه در مورد خطوط كلي داستان، جلسات و مباحثاتي را ترتيب مي دهند، اما آنها نيز فيلمنامه هاي خود را به تنهايي مي نويسد و به شيوه بالاي سردبير ارسال و سپس بازنويسي مي نمايند.

اين تقريباً نمايي ازش شيوة زندگي نويسندگان انيميشن هاي خارح از ساعات پربيننده است، اما تازگي با روند سريع كارتونهاي ساعات پر بيننده يك جريان كاملاً متفاوت است.

انيميشن ساعات پربيننده

انيميشن ساعات پربيننده (Rrime-time – Animation)

بسياري از نويسندگان كارتونهاي كودكان، آرزو دارند كه واحد حوزه انيميشنهاي ساعات پربيننده شوند. اما اگر شما يك نويسنده مجرب و حرفه اي در ايميشن خارج از ساعات پربيننده هم باشيد، باز ممكن است از عهده كارتونهاي ساعات پربيننده بر نياييد.

براي آنكه بتوانيم تصوير واضحي از اين روند ارايه دهم، Patric M. Vorrone، سرپرست توليد در كمپاني Futurama مشورت كردم. طبق گفته او، Sam Simon، يكي از دست اندكاران پروژه The Simpsons به شيوه زير عمل كرد. شيوه اي كه امروزي براي توليد بسياري از انيميشن هاي ساعات پربيننده بكار گرفته مي شود:

گروه توليد انيميشن هاي ساعات پر بيننده معمولاً يك گروه هفت تا بيست و دو نفره نويسندگان را در استخدام خود دارند. توليدات جديدتر تعداد كمتري نويسنده دارند، و توليدات قديمي تر (يعني موفق تر) تعداد بيشتري شبكه ها زماني بين سيزده تا بيست و دو بخش نيم ساعته را خريداري مي كنند.

ايده كلي داستان ها طراحي و تصويب و سپس به گروه نويسندگان ابلاغ مي شود. بريا مثال اگر سيزده قسمت و هفت نويسنده داشته باشيم، هر نويسنده موظف است حدوداً 2 متن فيلمنامه تهيه كند. در مرحله بعد نويسندگان در قالب گروههاي چهار يا پنج نفره به پرورش داستان خود پرداخته و متن آن را به سرپرست نويسندگان (كسي كه نامش در غيلمنامه قيد يم شود) نحويل مي دهند.

به طور تخميني هر قسمت نيم ساعته شامل 30 صحنه و 3 پرده خواهد بود. سپس آنكه يك داستان كاملاً پرورده شد، گروه نويسندگان دو رهم جمع شدذه و به حك و اصلاح متن – اضافه كردن، حذف كردن و يا بهبود شوخيهاي موجود در متن . اضافه كردن بخش هاي مورد نياز – يم پردازند. اين كار عموماً 3 يا 4 بار تكرار مي شوند، شوخيهاي كارتوني به شكل نهايي درآيند.

در اين مرحله، سرپرست نويسندگان يك هفته فرصت دارد كه طرح كلي كار را تهيه كند. مدير اجرايي، طرح را مطالعه كرده و نكات خود را مطرح مي كند و سپس سرپرست نويسندگان دو هفته براي نوشتن نخستين پيش نويس فيلمنامه فرصت دارد.

بعد از اتمام اين مرحله، نوبت به «پروسه ميز» مي رسد. منظور از فيزيك ميز كنفرانس ساده است كه گروه دور آن و در كنار و يكديگر كار مي كنند. «پروسه» هم مجموعه مراحلي است كه براي پيشبرد فيلمنامه انجام مي شود.

نخستين قدم در «پروسه ميز» آن است كه گروه نويسندگان متن فيلمنامه را مطابق با اصطلاحات مدير اجرايي بازنويسي كنند. در اين مرحله، متن فيلمنامه بروي يك مونيتور بزرگ نمايش داده مي شود و خط به خط بازنويسي مي شود كه بين 5 تا 8 روز زمان خواهد برد. پس از آن، مدير اجرايي جلسه نهايي را براي اتمام قدم اول برگزار مي كند.

قدم بعدتي، خوانش متن پشت ميز است. گويندگان دور ميزد جمع مي شوند و ديالوگهاي خود را مطابق با زمان واقعي پيش بيني شده اجرا مي كنند. نويسندگان شوخيهاي نامناسب و بي مزه و ساير مشكلات را مشخص مي كند.

در مرحله بعد، نويسندگان بر ساسا خوانش متن انجام شده، بازنويسي ديگري را انجام مي دهند كه در حدود 5/1 روز يه طول مي انجامد.

و حالا نوبت به ضبط مي رسد. ضبط انيميشن به معناي ضبط ديالوگهاي شخصيتها است. بعضي اوقات، پيش از ضبط نهايي، يك خوانش تمريني انجام مي شود و حتي ممكن است هماهنگي مطلوب در حين ضبط بدست بيايد!

در حدود يك ماه پس از ضبط، استوري بورد و نسخه ضيط شده صوتي به استوديو باز مي گردد. در زمان ضبط ممكن است گوينده يك جلسه را چندين بار براي رسيدن به گويش مناسب تكرار كند. كارگردان اين برداشتها را مي شنود و بهترين آنها را انتخاب مي كند. سرپرست نويسندگان و مدير اجرايي براي اطمينان از هماهنگي استودي بورد با شوخيهاي موجود و گنجاندن نكات لازم، يك بار ديگر آنرا بازبيني مي كنند. حدوداً يك ماه و نيم تا دو ماه بعد، انيماتيك (animatic) آماده خواهد شد. انيماتيك مجموعه اي از طرحهاي دستي مدادي است كه در كنار يكديگر چسبيده و با ديالوگها منطبق شده اند تا پيش نويس اوليه كارتون را توليد كنند.

مرحله بعد، مرحله بازنويسي انيماتيك است. در اين مرحله كه يك يا دو روز به طول مي انجامد، نويسندگان، انيماتيك و شوخيهاي فيزيكي و صحنه هاي زد و خورد را مشاهده مي كنند.

سه يا چهار ماه پس از بازنويسي انيماتيك، نسخه كامل انيميشن از خارج كشور به استوديو باز مي گردد. نوعاً هر كارتون براي برداشتهاي مجدد دلخواه، بودجه اي در حدود 5000 دلار نياز خواهد داشت.

اين خلاصه اي از روند توليد انيميشن هاي ساعات پر بيننده بود. براي توليد يك مجموعه با 22 قسمت 30 دقيقه اي در حدود 9 تا 10 زمان لازم است. معمولاً نويسندگان اين نوع انيميشن ها از 10 صبح تا 7 عصر و پنج روز در هفته كار مي كنند. هرچند كه كار كردن آنها تا نيمه شب هم عجيب نيست.

خبر دلگرم كننده آن است كه تمام مجموعه هاي ساعات پر بيننده تحت پوشش WGA توليد مي شود. شايد شما حتي با وجود آنكه يك انيماتور حرفه اي هستيد، ندانيد كه تا اين لحظه هيچ يك از انواع ديگر متون انيميشن، تحت پوشش WGA (اتحاديه نويسندگان ايالات متحده) توليد نمي شوند. حتي امروز هم درصد بسيار ناچيزي از توليدات انيميشن تحت پوشش اين سازمان قرار گرفته اند. در اين ميان، تمامي انيميشن هاي ساعات پر بيننده، بر خلاف انيميشن هاي خارج از اين ساعات، مطابق با قراردادهيا قانوني WGA و تحت پوشش اين اتحاديه نوشته مي شوند. در نتيجه، در حاليكه فيلمنامه نويسان سينمايي، مبالغ دوره يا و منظمي را از اتحاديه ها دريافت مي كنند. دريافتهاي دوره يا بيش از 90% نويسندگان انيميشن از انحاديه ها، بسيار ناچيز است. آنها هيچ تشكيلاتي براي اعتراضات متشكل و قانونمند ندارند. تنها درصد بسيار كمي از آنها تحت پوشش مجمع كارتونيست هاي تصويري – اتحاديه بين المللي كارمندان تئاتر و صحنه – هستند، تشكلي كه طراحان. تقاشان و انيماتورها را تحت پوشش دارد. (IATSE) براي تغيير اين شرايط، سازمان نويسندگان انيميشن (AWC) – كه زير مجموعه WGA و گروهي از اعضاي آن است كه كار نويسندگي انيميشن هم مي كنند – تصممي گرفتند تا در جهت عقد قراردادهاي عادلانه تر و دستمزدهاي بيشتر اقدام نمايند. براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين باب مي توانيد با WGA تماس بگيريد. متأسفانه بر اساس قوانيني WGA، از هر پرده فيلمنامه، فقط يكگ فيلمنامه به نويسندگان ارجاع مي شود. و نيز پيشنهاد توليد اكثر مجموعه هاي تلويزيوني مي بايد از سوي آژانس ها راايه شود. سپس فيلمنامه هيا خود را به اميد آنكه خوادنده شوند، براي سردبيران و ويراستاران پست نكنيد.

يك قانون كلي وجود دارد: هميشه كارگردانان مجموعه هاي ساعات پر بيننده، به خواندن فيلمنامه هاي كمدي موقعيت و يا انيميشن هاي ساعات پر بيننده علاقه فراوان دارند. آنها به نيسندگان انيميشن هاي خارج از ساعات پر بيننده، تا زماني كه يك كمدي موقعيت درخشان ننوشته اند، چندان علاقه يا ندارند.

دستمزدهاي نويسندگاني كه با WGA قرارداد دارند، طبق استانداردهاي اين سازمان تعيين مي شود. در حال حاضر حداقل اين دستمزدها در حدود 2500-3500 دلار در هفته براي نويسنده و 4500 تا 600 دلار در هفته براي سردبير است. طول مدت قراردادهاي گروه نويسندگان معمولاً در حدود 2 سال، اما حداقل مدت زمان اين قراردادها 13 هفته است. اين تنها در مورد پرداختهاي منظم صنفي بود. دستمزد هر متن يا فيلمنامه بطور جداگانه محاسبه مي شود. مثلاً دستمزد يك قسمت سي دقيقه اي از يك انيميشن ساعات پربيننده حداقل 359/18 دلار است. اين ارقام هر سال از سوي WGA بالاتر مي روند، پس اگر ميزان دقيق تر دستمزدها را نياز داريد، با WGA تماس برقرار كنيد.

پس، با وجود اينكه وارد شدن به دنياي انيميشن هاي ساعات پربيننده قدري ئشوار است، مي بينيد كه انگيزه هاي متعددي براي اين امر وجود دارد، دلايلي مانند دستمزدهاي بالا، پرداختهاي منظم صنفي، و شانس براي پيشرفت و ورود به دنياي تصاوير متحرك تلويزيوني.

 

چه نوع متني را براي نوشتن انتخاب كنيم

حرفه من بسيار هيجان انگيز و متنوع است. من متوني براي انيميشن هاي بلند، تلويزيوني و ويديويي در ژانرهاي فضايي، كمدي حركت، كمدي، تخيلي، كودكان و پيش دبستاني نوشته ام، و واقعاً از تمام آنها لذت مي برم. چون عاشق خلق داستانهاي جذاب و متفاوت هستم.

اما اگر شما مي خواهيد با يك تجربه ساده كار را شروع كنيد، به سراغ كمدي نرويد. نوشتن يك فيلمنامه كمدي بسيار مشكل تر از ترافيك فيلمنامه دراماتيك است. زيرا داستان آن علاوه بر زيبايي و درستي، بايد خنده آور هم باشد. كمدي نوشتن تنها در يك صورت ساده است، آنهم اين است كه شما يك ماشين خودكار جوك سازي مثل رابين ويليامز باشيد. اما اگر واقعاً مي خواهيد كمدي نوشتن را تجربه كنيد. بهتر است با كمدي حركت آغاز كنيد. كمدي حكرت داستان پرتحركي با شخصيتهاي جذاب است، درست مثل Teenage Mutant Ninja Turtles

نوشتن فيلمنامه هاي كوتاه. از آنجا كه داراي جزئيات كمتري در طرحج و ساختار داستاني خود هستند. ساده تر از نوشتن فيلنامه هاي بلند است. كارتون هاي پر زد و خورد هفت دقيقه يا مانند Tiny Toon Advertures از يك طرح داستاني ساده شوخيهاي فيزيكي متعدد تشكيل شده اند. اگر شما از شوخيهاي اغراق شده و ديوانه وار بصري لذت مي بريد، راه خود را در اين ژانر خواهيد يافت.

حال كه در مورد فيلنامه هاي كوتاه سخن گفتيم، به داستانهاي يكه بريا سركرمي وب سايت Warner Bros نوشتم هم اشاره مي كنم. اين مجموعه از قسمتهاي دو دقيقه اي، كه هر كدام در حدود 5/3 صفحه بودند. تشكيل شده بود و Li Green Men نام داشت. به عقيده من نمي توان فيلمنامه اي از اين كوتاه تر نوشت. يك ساماندهي ساده: شوخي – شوخي – شوخي و كار تمام است.

حال به فيلمهاي بلند انيميشن بپردازيم. كيست كه نخواهد نويسنده قسمت بعدي Lion King يا Toy Story باشد؟ اما با وجود جذابيت فراوان فيلمنامه هاي بلند، يك اصل ساده وجود دارد. و آن اين است كه شما براي نوشتن يك فيلمنامه تلويزيوني، صدها بار بيشتر از فيلمنامه بلند انيميشن شانس داريد. پس بهتر است كه بريا شروع به سراغ تلويزيون برويد. در تلويزيون شما در ضمن پرورش مهارتهاي خود، دستمزد مي گيرد و توانايي بيشتري براي نوشتن غيلم بلند مورد علاقه تان پيدا مي كنيد.

اما گذشته از همه اينها، به دنبال علاقه تان برويد. اگر فرض كنيد خوشبختي همان تجربياتي است كه شما در طول زندگي كسب مي كنيد، پس چه بهتر كه به سراغ تجربيات مورد علاقه خود برويد. شايد فليمنامه بلند 500 ميليون دلاري بعدي كار شما باشد. در هاليوود، هر چيزي ممكن است.

 

 

فصل دوم

ابزار كار

اگر شما يك نوازنده دوره گرد باشيد، احتمالاً به يك ساز و يك ميمون احتياج داريد. براي نوشتن كارتون هم مانند هر كار ديگري، به ابزار مناسب نياز داريد. اما خوشبختانه ابزار كار، چندان پيچيده نيست. و گذشته از آن شما را گاز نمي گيرد يا روي شانه شما جست و خيز نمي كند.

در اين فصل قصد دارم به طور خلاصه توضيحاتي در مورد ابزار كار يك كارتون نويس ارايه دهم. ابزاري كه براي نوشتن هر متن ديگري نيز لازم است. اين ابزار عبارتند از:

  • كاغذ و مداد
  • كامپيوتر
  • نرم افزار پردازنده متن
  • منابع و مأخذ
  • اينترنت

دليل آنكه در شرايط كنوني، باز هم كاغذ و مداد را در ميان ابزار لازم گنجاندم، آن است كه در طول اين سالها، نكته جالبي را در هنگام نوشتن كشف كرده ام، و آن اين كه تغيير روش نوشتن از كامپيوتري به دستي و بالعكس به فرايند نوشتن كمك مي كند. هرگاه از خيره شدن به مونيتور و يا تايپ كردن مداوم احساس خستگي و ناراحتي كرديد، و يا احساس كرديد كه قدرت خلاقه تان تحليل رفته است، به سراغ كاغذ و مداد – يا مثلاً خودنويس مورد علاقه تان – برويد و مدتي به شيوة قديمي كار كنيد. خود من براي نوشتن طرح يك داستان، در ابتدا مدت يك ربع تا نيم ساعت به شيوة دستي كار مي كنم، تا جائي كه سردرگم شوم و به كامپيوتر نياز پيدا كنم. پس از آن ساعتها روي كامپيوتر كار مي كنم تا دوباره اين تغيير فضا را لازم ببينم.

هرگز روزي را فراموش نمي كنم كه به عنوان ويراستار داستان در هاناباربرا استخدام شدم و نخستين ماشين تحرير IBM خود را تحويل گرفتم. خداي من! آن يك شاهكار واقعي بود. من مي توانستم نوشته هاي خود را اصلاح كنم، آنم هم بدون اينكه مايع غلط گير همه انگشتانم را كثيف كند. اما در مقايسه با كامپيوترهاي امروزي، كار كردن با آن ماشين تحرير مثل آن بود كه بخواهيد تمام متن خود را برروي صفحات سنگي كنده كاري كنيد. پس به خودتان لطفي كنيد و متون خود را روي كاغذ و يا با ماشين تحرير ننويسيد. با كامپيوتر مي توان به راحتي ايده پردازي كرده و از موانعي كه بر سر راه قوه خلاقه شما پديد مي آيند، اجتناب نمود. به من اطمينان كنيد. جابجا كردن پاراگرافها و ويرايش صحنه ها با كامپيوتر بسيار ساده تر است. وقتي من با ماشين تحرير آغاز به كار كردم، پاراگرافها را با قيچي مي بريدم و با چسب در جاي ديگر مي چسباندم. همان كاري كه امروز در يك لحظه با كامپيوتر انجام مي شود.

نكته بسيار مثبت در مورد كامپيوتر آن است كه ارزان ترين و ضعيف ترين كامپيوترهاي امروزي هم براي پردازش متن، بسيار كارآمدند. شما با صرف 500$ صاحب كامپيوتري با قدرت بيش از حد نيازتان خواهيد شد. و در مورد خريد يك كامپيوتر مخصوص نوشتن و پردازش متن، نكته خاصي نيست كه لازم باشد بدانيد. اگر نوشتن حرفه شماست،‌ و يا اميدواريد باشد، پس شما لايق بهترين امكانات هستيد. همين و بس!

سرعت تايپ من بسيار بالا است. در حدود 100 كلمه در دقيقه تايپ مي كنم. پس پيشنهاد مي كنم شما هم به سراغ تاچ تايپ (تايپ بدون تگاه كردن به صفحه كليد) برويد.

اگر شيوه تايپ كردن شما مثل پيانو نواختن كودكان است، بايد بگويم كه در هنگام آموختن تاچ تايپ، سرعت تايپ شما به مراتب كمتر خواهد شد. زماني كه من ماشين تحرير IBM را تحويل گرفتم، مجبور به انتخاب بودم. آيا بايد شيوة صحيح را مي آموختم و قدري سرعت را پايين مي آوردم، و يا به همان شيوة قديم ادامه مي دادم؟ من روش اول را برگزيدم. شما هم همين كار را بكنيد. اگر با آن درگير شويد، سريع تر و سريع تر خواهيد شد. من تايپ كردن را به خودم آموزش دادم. اما در مورد شما ديگر نيازي نيست. امروزه نرم افزارهاي فراواني در بازار وجود دارد. بهترين آنها را يافته و يادگيري را آغاز كنيد. اگر مي خواهيد يك نويسنده جرفه اي باشيد، مهم ترين ابزار شما انگشتان خواهند بود.

من هرگز نرم افزارهاي بازشناسي صدا را امتحان نكرده ام، و علاقه اي هم به آنها ندارم. گرچه ممكن است مرا قديمي خطاب كنيد، اما يك كامپيوتر Pentium III 800 MHz با 256 MB Ram براي من كافي است. نيازي ندارم كه صدايم تبديل به كد و اختصارات و در نهايت تبديل به كلمات شود. اين براي قوه خلاقيت من كمي بيش از حد مكانيكي است. اما اگر براي شما كارآمد است، از آن استفاده كنيد!

در مورد نرم افزار، يكي از مهم ترين ابزارهايي كه يك نويسنده بايد انتخاب كند، نرم افزار پردازنده متن است. همه نرم افزارها هم مانند كامپيوترها، براي نوشتن فيلمنامه ايده آل نيستند. من شخصاً به مدت 15 سال از نرم افزار Microsoft Word استفاده كرده ام، و هميشه آنرا بهترين نرم افزار براي نوشتن هر متني ازجمله فيلمنامه يافته ام. اما يك دليل ديگر هم براي لزوم استفاده از آن وجود دارد. آن اين است كه Microsoft Word متداول‌ترين نرم افزار در ميان استوديوهاي فيلمسازي است. اين امر باعث مي شود كه شما براي تبديل متن خود به نرم افزارهاي ديگر زماني را صرف نكنيد. اين تبديل گاهي حاشيه ها و صفحه بندي شما را برهم مي زنند، متن شما را كوتاه يا بلندتر مي كنند و در نهايت دردسرساز خواهند بود.

من براي نوشتن همه متون تلويزيوني و سينمايي، شامل پيش‌طرح‌ها، طرحهاي كلي، فيلمنامه هاي تلويزيوني و سينمائي، از Microsoft Word استفاده مي كنم. با استفاده از امكانات MS Word – تنظيم خودكار قالب – شما مي توانيد حواشي متن را تنظيم كرده، نام شخصيتها را ابتدلي سطر قرار داده و گفتگوها را كوتاه و بلند كنيد. اين نرم افزار همچنين به شما امكان مي دهد كه قالب مُشخصي براي نوشتن فيلمنامه بسازيد. شما مي توانيد به وب سايت www.jefferyscott.tv برويد و روي صفحه FAQ كليك كنيد. در آنجا خواهيد ديد كه چگونه مي‌توانيد يكي از متن هاي مرا Download كرده و آنرا به صورت يك قالب درآوريد.

در كنار نرم افزارهاي مرسوم پردازنده متن، مثل Word، نرم افزارهاي تخصصي فيلمنامه‌نويسي هم وجود دارد. من مجموعه Zorro را به سفارش كمپاني Fred Wolf Films و با نرم افزار Movie Magic Screen writer نوشتم. اين نرم افزار بطور خودكار شماره صحنه ها را مشخص مي كند، نام شخصيتها را در حافظه نگه مي دارد، نشانه هاي اصلاحي اضافه مي كند و … . البته بديهي است كه هيچ اجباري براي استفاده از قالبها و نمونه‌هاي خاص وجود ندارد، اما استفاده از آنها قطعاً زمان كار را كوتاهتر خواهد كرد.

كتابهاي مرجع متعددي وجود دارند كه هر نويسنده بايد روي ميز خود داشته باشد. اين كتابها شامل يك فرهنگ لغات خوب، يك فرهنگ معنايي، بك فرهنگ اصطلاحات، يك فرهنگ لغت چند زبانه، يك فرهنگ لغات مقفا، يك اطلس جغرافيايي، يك دايره المعارف، و يك كتاب اسامي هستند. البته، با داشتن كامپيوتر، شما به هيچيك از اين مراجع روي ميز كار خود نياز نخواهند داشت، چون همة آنها روي شبكه اينترنت قابل دسترسي هستند. اما تهيه اطلاعات از طريق اينترنت – صرف نظر از سرعت و كيفيت اتصال شما – وقت گير خواهد بود. در نتيجه من در مورد مراجع اصلي، از Microsoft Bookshelf CD استفاده مي كنم. اين ديسك، همانطور كه از نام آن برمي آيد، شامل يك فرهنگ لغات، دايره المعارف، فرهنگ معنايي، اطلس جغرافيايي، فرهنگ اصطلاحات، گاه شمار وقايع تاريخي و يك تقويم است. اين CD براي استفاده سريع و كاهش زمان كار بسيار ضروري است. شما مي توانيد با تلفيق Mocrosoft Bookshelf با MS WORD، روي يك كلمه در متن خود كليك كنيد و در همان لحظه معني و حتي تلفظ آنرا دريافت كنيد! من از اين نرم افزار براي استخراج موارد فنّي و تاريخي، پيدا كردن محلي روي نقشه، و يافتن لغات هم معني استفاده مي كنم.

اما اين پاراگراف را براي كساني مي نويسم كه هنوز از اينترنت استفاده نمي كنند. در اين كتاب به قدر كافي فرصت نيست تا از مزاياي بيشمار شبكه جهان سخن بگويم. اين شبكه براي يك نويسنده در حكم اتصال به تمام كتابخانه هاي تحقيقاتي دنيا، و نيز چند صد ميليون محقق مستقل (يعني مردم) عمل مي كند. اگر شما موج سواري بلند نيستيد، بالاخره روزي بايد پاهايتان را در آب بگذاريد. اگر از حجم زياد اطلاعات وحشت داريد، اين بار تعدادي از موتورهاي جست و جوي اينترنتي مانند Alta Vista، Hot Bot، Yahoo، Google، Go to و Research it را امتحان كنيد. شما بايد سؤال خود را تايپ كنيد و در اكثر موارد، موتور جست و جو شما را دقيقاً به مقصد خواهد رساند. زماني من براي فيلمنامه Zorro نياز به اطلاعات داشتم، و تنها عبارات «تاريخ اسپانيايي در كاليفرنياي جنوبي 1829» را تايپ كردم. در عرض 30 ثانيه، و با يك Modem كاملاً كند، صفحات بيشمار اطلاعات ظاهر شدند. پس به نظر مي‌رسد كه ديگر هيچ بهانه اي براي استفاده نكردن از اينترنت وجود ندارد.

يكي از عالي ترين مزاياي شبكه اينترنت براي نويسندگان، لغت نامه هاي بي‌شمار است. صدها لغت نامه، در هر زمينه‌اي كه فكرش را بكنيد. من يك فرهنگ لغات مقفا سراغ دارم كه در آن شما كلمه اي را تايپ مي كنيد، و در يك لحظه، مجموعه اي از لغات هم قافيه خواهيد داشت. يكي از بهترين سايتهاي فرهنگ لغات كه من مي شناسم، www.onelook.com است.

 

 

متن کامل را می توانید دانلود کنید چون فقط تکه هایی از متن این تحقیق در این صفحه درج شده است (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

word

 

 

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar فشرده شده اند

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید.

دانلود پایان نامه درباره انیمیشن

 

 

 

مطالب مشابه را هم ببینید

141985615752731

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه ، تحقیق ، پروژه و مقالات دانشگاهی در رشته های مختلف است. مطالب مشابه را هم ببینید یا اینکه برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید فروش آرشیو پایان نامه روی دی وی دی

aca@

academicbooks@

پایان نامه رشته موسیقی - بررسی تأثیرموسیقی نظامی بر موسیقی ملی ایران
دانلود پایان نامه مقطع کارشناسی هنر مجسمه سازی در یونان باستان
دانلود پایان نامه رشته هنر درباره تنديس‌هاي انتزاعي، هنر مينيمال و هنر مفهومي
دانلود کامل پایان نامه رشته هنر درباره رمانتیک های آلمان
پایان نامه:هنر قلمكاري در ايران