تحقیق:آموزش پیاده سازی گرافیکی هشت وزیر با C#

ارسال شده در رشته کامپیوتر(نرم افزار ، سخت افزار و فناوری اطلاعات)

در این پست می توانید متن کامل این تحقیق را  با فرمت ورد word دانلود نمائید:آموزش پیاده سازی گرافیکی هشت وزیر با C#

گام نخست : پیاده سازی مهره و کاشی بازی

 

 
مهره نشان دهنده وزیر

 

 

را ایجاد کنید.eight_queen ای به نام  Windows Application  برنامه Visual C# را اجرا کنید و از قسمت Visual Studio

SquareControl.cs به نام User Control یک Add new item بر روی پروژه یتان کلیک راست کنید و از قسمت

کاشی صفحه شطرنج ما را می سازدUser control را ایجاد کنید.در واقع این

این کنترل را به 32, 32 تغییر می دهیم.حالا کاشی تخته یمان آماده شد!size

تخته یمان که به شکل دایره است می  رسد(Discs)نوبت به طراحی مهره های

این مهره ها را می توان به 2 صورت پیاده سازی کرد:

با قرار دادن عکس وزیر  درون کاشی های شطرنج   .1

با کشیدن دایره درون کاشی های  شطرنج.   .2

که در این مقاله  راه دوم را برگزیدیم.یعنی با کد زیر دایره ای با رنگ سفید یا سیاه درون کاشی هایمان رسم می کنیم.

 

e.Graphics.DrawEllipse(SquareControl.pen, left, top, width, height);

را حذف کردیم و آنرا به گام های بعدی محول کرده ایم.shadow و animationدر این گام ما قسمت

 

 

گام دوم : تعریف پارامترها و نام دامنه برای User Control ها

 

 

نام دامنهپارامتر

 

اضافه می کنیم:User controlدر ابتدای کار نام دامنه زیر را

using System.Drawing.Drawing2D;

سپس رنگ کاشی خود را تعیین می کنیم:

public static Color NormalBackColor= Color.Green;

باید متغیری برای ذخیره کردن ردیف و ستون مهره ها ایجاد کنیم.به این دلیل که کدمان حرفه ای تر بشود ، آنها را  تعریف کرده ایم:propertyمستقیمان به صورت

// These reflect the position of the square on the board.

Public int col{get;set;}

public int row{get;set;}

در انتها هم رنگ و قلم موی خود را انتخاب می کنیم:

// Drawing tools.

Private static Pen pen = new Pen(Color.Black);

private static SolidBrush solidBrush = new SolidBrush(Color.Black);

 

 

گام سوم : تابع تنظیم ردیف و ستون

 

ما در این گام باید تابعی را بسازیم که بتوانیم از بیرون از این کلاس، ردیف و ستون مهره هایمان را تنظیم کنیم.

در گام پیشین تعریف propertyبا این کار ما میتوانیم وضعیت ردیف و ستون مهره هایمان را که به صورت

کردیم را دریافت کنیم و پس از محاسبه حرکت صحیح توسط هوش مصنوعی برنامه یمان بوسیله ی این تابع

از دوباره ردیف و ستون مهره هایمان را مقدار دهی کنیم.

Public SquareControl(int row, int col)

{

// This call is required by the Windows.Forms Form   Designer.

InitializeComponent();

this.Contents = Board.Empty;

this.row = row;

this.col = col;

// Prevent the control from receiving focus via the TAB key.

This.TabStop = false;

// Set the background color.

This.BackColor = SquareControl.NormalBackColor;

}

 

گام چهارم : ایجاد و نابود سازی User Control ها

 ن مقاله موزیرود در محیط های مختلف طراحی و پیاده سازی کنند.گوریتم هشت وزیر را تحلیل کرده و  بازگشتی و غیر بازگشتی نوشته

انحدامایجاد

InitializeComponent()تابعی ای که شاید در گام قبل برای برخی ها نا آشنا به نظر برسد تابع

ما را می سازد. و در بطن کد نویسی ما دخالتیuser controlمی باشد.این تابع  در واقع اجزای اصلی

ندارد:

private void InitializeComponent()

{

// SquareControl

this.Name = “SquareControl”;

this.Size = new System.Drawing.Size(32, 32);

this.Paint += new System.Windows.Forms.PaintEventHandler(this.SquareControl_Paint);

}

 

می باشد.همانگونه که می دانید دات نت دارای خواصیتی به نامuser controlتابع  بعدی ما برای نابود سازی

خود خارج می شود.scoop می باشد .به این معنا است که هنگامی که کنترل ما از Garbage collector

دات نت بصورت خودکار آن شئی را نابود می کند.این خواصیت دات نت باعث بهبود عملکرد برنامه می شود.

Protected override void Dispose( bool disposing )

{

if( disposing )

{

if(components != null)

{

components.Dispose();

}

}

base.Dispose( disposing );

}

بصورت خودکار توسط ویژاوال استدیوdispose و InitializeComponent  تابع

ایجاد می شود،بنابرین نیاز به حفظ کردن و توضیحات در این باره نمی باشد.

فقط نکته ای که در این بین هست، ما برای سحولت و داکیومنت کردن این پروژه

SquareControl.cs در قسمت SquareControl.Designer.csآنرا از قسمت

نوشته ایم.به این دلیل که هر دوی آنها درون یک کلاس می باشند.در کد نویسی

آن تفاوتی بوجود نمی آید.

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن تحقیق در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل تحقیق

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فایل ها برای اینکه حجم آنها پایینتر شود وراحتتر دانلود شوند با فرمت rar یا zip فشرده شده و پسوردگذاری شده اند. پسورد همه فایل های این سایت یکسان است.

برای دریافت پسورد فایل اینجا کلیک کنید

لینک دانلود تحقیق : آموزش پیاده سازی گرافیکی هشت وزیر با C#

 

مطالب مشابه را هم ببینید

141985615752731

فایل مورد نظر خودتان را پیدا نکردید ؟ نگران نباشید . این صفحه را نبندید ! سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه ، تحقیق ، پروژه و مقالات دانشگاهی در رشته های مختلف است. مطالب مشابه را هم ببینید یا اینکه برای یافتن فایل مورد نظر کافیست از قسمت جستجو استفاده کنید. یا از منوی بالای سایت رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و همه فایل های رشته خودتان را ببینید فروش آرشیو پایان نامه روی دی وی دی

aca@

academicbooks@

پایان نامه کامپیوتر C# ( برنامه نویسی سی شارپ)
دانلود متن کامل پایان نامه اتصال شبکه های VLAN از طریق سوئیچ
دانلود پایان نامه مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر با موضوع تلفن اينترنتي
تحقیق:زبان برنامه نویسی دلفی
دانلود تحقیق:آشنایی با شبکه های کامپيوتری